Time flies - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pamela Balvert - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pamela Balvert - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Pamela

Blijf op de hoogte en volg Pamela

02 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo volgers, wat leuk dat jullie weer mijn verslag gaan lezen!

Jaja de tijd vliegt als je het leuk hebt. Het is namelijk alweer een week of twee geleden dat ik mijn vorige verslag schreef. In de tussentijd heb ik alweer genoeg leuke dingen meegemaakt, dus dat wil ik graag met jullie delen.

Vorige week donderdag zijn we voor de tweede keer naar het Shete boka park geweest (de eerste keer kregen we onderweg een ongelukje). Gelukkig dus donderdag wel aangekomen. Het was echt super mooi om te zien. Je liep daar in een rotsachtig landschap langs het water en de zee ketste tegen de rotsen aan omhoog. De zee was wild dus het was erg gaaf om te zien, zie ook de foto's!
We hebben die dag afgesloten bij de daaibooibaai, een mooie baai waar we heerlijk gezond en gezwommen hebben.

Maandag t/m woensdag had ik gewoon weer stage. Dat vroege opstaan went nooit, maar het onderwijs hier daar kan ik me steeds beter in vinden. Natuurlijk aanpassen, maar zolang ik les mag geven is het super leuk. Aankomende week is dat ook het geval en sta ik bijna twee volle dagen voor de klas, daar heb ik echt zin in. De kinderen zijn allemaal echt schatjes, alleen af en toe een beetje sloom en langzaam. Dat is hier nu eenmaal de mentaliteit.
Dat staat er dus de komende week op het programma, maar ik zal eerst even vertellen wat ik de afgelopen dagen voor gaafs heb meegemaakt.

Het begon allemaal donderdagochtend om half 9. We moesten ons melden bij de duikschool. Daar werden we in de schoolbanken gezet en keken we een film over de technieken van het duiken. 's middags mochten we ons in een pak hijsen en gingen we richting het zwembad. Daar leerden we om onze adem onder controle te krijgen en om überhaupt te blijven ademen en drijven onder water.
Je mag bij het duiken nooit je adem inhouden, dat is een belangrijke regel!
Vervolgens hebben we ook al een aantal meter diep in de zee gedoken die dag. Heel vet om dat mooie koraal en de vissen te zien. Echt een plaatje van een poster.
De drie dagen daarna zaten we ook volle dagen in de schoolbanken voor de theorie of lekker in het water voor de praktijk.
Gisteren hadden we het theorie-examen, en wat denk je? Geslaagd!
Vandaag was de laatste dag duiken voor de praktijk. Het zwembad hadden we gelukkig afgerond en vandaag hoefden we ook geen oefeningen meer te doen, maar mochten we heerlijk gaan duiken naar 15 meter in de zee. Vele mooie vissen gezien en super gaaf om dit mee te maken. Vanmiddag om 1 uur was het duikbrevet binnen. Nice :)
Nu heerlijk onderuit op de bank, na al die vermoeiende dagen, morgen moet ik er gewoon weer vroeg uit voor stage.

Tot de volgende keer!

Ohja! Niet om jullie jaloers te maken, maar het is hier nog steeds tegen de 30 graden elke dag!

Liefs Pamela


  • 02 Februari 2014 - 22:25

    Marie-Louise:

    Hee Pam,

    Het ziet er heerlijk uit daar. Leuk dat je je duikbrevet gehaald hebt en maar blijven oefenen.
    Het zal zeker mooi zijn daar onder water.
    Leuk om weer een verslag te lezen. Ik zag het pas toen kleine oma niet weg was anders had ze het meteen kunnen lezen.
    Ik wacht weer op het volgende verslag.

    Kus Marie

  • 02 Februari 2014 - 23:01

    Jeannette:

    Hai Pam,

    Wat een super gave ervaring zeg. Wat zal je mooie dingen onder het water gezien hebben. Wat heerlijk dat je de komende dagen veel les mag geven, daarvoor ben je daar toch. Ik hoop gauw weer wat van je te lezen. Geniet maar lekker de komende tijd van alle dingen die je meemaakt.

    Liefs,
    Jeannette

  • 05 Februari 2014 - 19:40

    Angela:

    Hoi Pamela,
    Hartstikke leuk om je op deze manier te volgen, als je gaat duiken hou je dan je neus dicht? ik kan mij herinneren dat je dat vroeger altijd deed.Heel veel plezier nog, en geniet van deze bijzondere ervaring.

    Groetjes,
    Angela en de rest van de fam

  • 05 Februari 2014 - 21:46

    Pamela:

    Hoi Angela en de rest,

    Ja met duiken moest ik soms wel even me neus dichtdoen. Haha, grappig dat je het zegt, want je moest oefeningen doen voor je brevet, maar me bril klaren dat lukt elke keer niet.
    Je moest je bril vol laten lopen met water, maar ja toen kwam er natuurlijk allemaal water in me neus. In de zee kan je helaas niet omhoog zomaar, dus het moest wel, lekker een slok zeewater binnen, achja dat had ik er allemaal voor over.
    Verder was het echt super gaaf om te doen!

    Groetjes Pamela

  • 08 Februari 2014 - 18:48

    Joke Leliveld:

    Hoi Pamela,

    Erg leuk om jullie zo te volgen en dat jullie op plekken komen waar wij ook zijn geweest! Goed hoor dat het duiken lukten en gefeliciteerd dat jullie geslaagd zijn. Hoop dat jullie daar nog veel plezier hebben en genieten jullie er nog heerlijk van.

    Groeten van Joke Leliveld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 April 2014

Het aftellen is begonnen

17 Maart 2014

Een kijkje nemen op de Antillen

24 Februari 2014

Wat een leven!

02 Februari 2014

Time flies

17 Januari 2014

Albert Schweitzer week 1
Pamela

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 7296

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: