Een kijkje nemen op de Antillen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pamela Balvert - WaarBenJij.nu Een kijkje nemen op de Antillen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pamela Balvert - WaarBenJij.nu

Een kijkje nemen op de Antillen

Blijf op de hoogte en volg Pamela

17 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer en ik heb weer genoeg te vertellen.
Ik ben de vorige keer geëindigd bij de karnaval. Op zondag zijn we bij de grote optocht gaan kijken. We waren heel vroeg vertrokken, zodat we een goed plekje hadden. Na een tijd wachten werden we beloond met een mooie optocht. Zoals je bij de foto's kunt zien, maken ze hier hele mooie kostuums voor de optocht. Het wordt allemaal handgemaakt.
Na die dag wel lekker verbrand allemaal, maar dat nemen we maar voor lief! Er zijn genoeg foto's geschoten en ik heb een super gezellige dag gehad :)

De dag erna was het dan eindelijk zover, papa en mama kwamen langs! Om half 3 stonden we op Hato om ze op te halen. Zooo die waren nog erg witjes. Haha!
Op dinsdagavond gingen we weer naar de optocht kijken, maar nu met lichtjes. Weer lang wachten, maar niet de hele optocht afgekeken.
Woensdag op tijd ons bed uit om de berg op te gaan. Het was weer een zware en warme rit, maar hebben de top weer bereikt.
Vrijdag moesten we helemaal vroeg opstaan, want om kwart voor 7 vertrok de boot richting klein Curaçao. Een super gaaf en mooi eiland, daar moet je zijn geweest ;) Alleen voor de zeezieken onder ons is de heenreis geen pretje. Wat de bootreis wel goedmaakte waren de dolfijnen die een stukje met de boot meezwommen. Super mooi!
We kregen ontbijt en een lekkere bbq op dat eiland.
Verder zijn we lekker veel uit eten geweest toen mijn ouders hier waren. Na een aantal dagen zijn mijn ouders naar een hotel gegaan, ze waren het toen wel weer zat in dit appartement, haha!

Afgelopen zaterdag moesten we ze helaas weer naar het vliegveld brengen, de tijd is heel snel gegaan! Alleen toen wij de poort uitliepen om onze auto te pakken, kwamen we erachter dat hij weg was. Gestolen!
Mijn ouders hebben dus een taxi moeten nemen en wij hebben aangifte gedaan bij de politie.
Vandaag (maandag) kregen we een telefoontje van het huurbedrijf dat onze auto waarschijnlijk is teruggevonden. Verder hebben we nog niets gehoord. Weer op ze Curacao's natuurlijk, heel vervelend, dat wordt weer afwachten en hopen dat die echt van ons is!

Dit was mijn verslag weer voor deze keer. Vergeet de foto's niet te bekijken!
Tot de volgende keer..

• 18 Maart 2014 - 00:06

Marlijn:

Hoi pam,
    Wat leuk dat je ouders langs kwamen! Was zeker even genieten!?!
    Duimen maar dat het jullie auto is die ze hebben gevonden.
    Veel plezier met al het leuks dat nog gaat komen!!
    Liefs Marlijn

• 18 Maart 2014 - 12:56

John En Connie:

Hoi Pam en Marjolein,

Uiteraard zeker nu even een reactie van ons wat tevens nog een klein toelichting is op jou verhaal Pamela. Was mooi weerzien op Hato toen jullie daar op ons stonden te wachten na twee maanden op Curacao. We hebben echt genoten met elkaar die weken en was erg fijn dat jullie de eerste week die jullie ook vrij waren ons de mooie plekjes van Curacao hebben laten zien, was super. We zijn na een paar dagen vertrokken uit jullie appartement maar niet voordat we gezien en gemerkt hadden hoe jullie het daar hebben met elkaar. Ondanks zo af en toe een kakkerlak of een rat die even voorbij komt redden jullie het daar prima. Zorgen goed voor elkaar en houden elkaar in de gaten maar hebben ook een prachtige groep jongens en meiden waar jullie regelmatig mee optrekken. Zijn er als iemand even in een dipje zit of het thuisfront mist om elkaar er doorheen te slepen, top meiden zo doe je dat als je ver van huis bent. Daarnaast vonden wij het heel erg leuk om een uurtje bij je in de klas te zitten bij alle kindjes om je natuurlijk ook even aan het werk te zien. Ijs meegenomen voor de kinderen en mooi om te zien hoe goed ze luisteren en meedoen in de les. Wij hebben een top vakantie gehad daar met jullie en zijn er zeker van dat jullie stage tijd om is voordat jullie er erg in hebben. En o ja die auto dat gaat ook wel weer goedkomen hoor, voor je het weet rijden julie weer. Nou meiden nog veel plezier daar en houden uiteraard contact en blijven jullie volgen.

Groetjes John en Connie.