Albert Schweitzer week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pamela Balvert - WaarBenJij.nu Albert Schweitzer week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Pamela Balvert - WaarBenJij.nu

Albert Schweitzer week 1

Door: Pamela

Blijf op de hoogte en volg Pamela

17 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Het is alweer meer als een week geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus het wordt wel weer eens tijd vind je niet?
Het laatste weekend voordat mijn stage begon zijn we nog even lekker een dag naar het strand geweest. We zijn naar de grote knip gereden, richting de westpunt. Ook de andere meiden van de Marnix waren daarheen gekomen. Het was een prachtig strand met mooi helder blauw water. We hadden echt even zin om een hele dag te bakken op het strand.
Helaas liep dat een klein beetje anders. Na een uurtje gelegen te hebben, ging het ineens regenen. Eerst een klein beetje, dus dat viel nog wel mee. Maar ineens barstte het los en moesten we schuilen.
Gelukkig werd het weer droog en konden we weer gaan liggen, echte tropische buien hier. Niet veel later ging het weer regenen, dus maar weer schuilen en ondertussen even lekker wat eten.
Vervolgens bleef het regenen. We wilden onze dag niet laten verpesten, dus we hebben onze handdoeken neergelegd en zijn gewoon gaan zwemmen, het water was immers heerlijk.
Na een tijdje hadden we er toch genoeg van en zijn we op tijd naar huis gegaan. Door dit alles ben ik helemaal vergeten om foto's te maken, die houden jullie nog te goed.

Na dit weekend was het dan echt tijd om aan het werk te gaan.
Daarom ben ik natuurlijk hierheen gegaan.
Maandag begon mijn eerste stagedag. Ik vond het erg spannend en was heel benieuwd wat me te wachten stond. Nu ik dit typ heb ik er alweer een week opzitten. Mijn eerste indrukken zijn erg positief. Ik heb groep 5, een leuke groep kinderen. ook mijn mentor is erg vriendelijk en ik kan goed met haar praten.
De manier van lesgeven is nog erg wennen. Alles wordt hier klassikaal gedaan en iedereen doet hetzelfde. Dat zijn we in Nederland wel anders gewend. Het aanspreken van de kinderen is erg direct. De leerkracht praat in gebiedende wijs en ze vertelt gewoon wat ze vindt van een kind. De kinderen durven bijna niet te praten of iets te vragen.
Het is dus even omschakelen en een beetje aanpassen aan de cultuur hier, maar ik weet zeker dat het een leuke tijd gaat worden.

Het enige nadeel aan mijn stage vind ik het vroeg opstaan. Mijn school begint namelijk al om kwart over 7, dus om kwart voor 6 staat elke dag de wekker. Ik wil jullie niet jaloers maken, maar de school is wel elke dag om kwart over 12 uit en langer dan een half uur blijven ze hier niet.
Heerlijk relax dus elke middag, oh nee hard studeren natuurlijk ;)
Nou dit is wel weer even genoeg. Tot de volgende keer!

Liefs Pamela

  • 17 Januari 2014 - 21:49

    Hanneke:

    Albert-Schweitzer mattie!! ;)

  • 17 Januari 2014 - 21:56

    Marjolein De Beus:

    Pam,

    Leuk om je eerste belevenissen te lezen.
    Bizar hé hoe anders het kan zijn.

    Geniet van je weekend en de groetjes aan Mar!

    x

  • 18 Januari 2014 - 10:08

    Nikita:

    Hee Pam!!

    Leuk om je zo te volgen!! Zo te lezen heb je het al helemaal naar je zin :-)
    Heel veel succes met je stage en geniet van alles!!

    LiefsX

  • 18 Januari 2014 - 17:55

    Kleine Oma:

    Lieve Pamela's,

    Met plezier je verslagen gelezen,
    Het verwonderde me dat de kinderen zo weinig in te brengen hebben.
    Dus een heel andere benadering als hier in Holland.
    Leuk dat je elke dag zo vroeg klaar bent.
    Geniet van alle nieuwe ervaringen.
    Succes met stage en je studie.
    Heel veel liefs en een kus,

    Oma Jetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 April 2014

Het aftellen is begonnen

17 Maart 2014

Een kijkje nemen op de Antillen

24 Februari 2014

Wat een leven!

02 Februari 2014

Time flies

17 Januari 2014

Albert Schweitzer week 1
Pamela

Actief sinds 08 Nov. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 7300

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: